Zamknięcia burtowe do do samochodu dostawczego

Ruchome burty w przyczepie muszą być po zablokowaniu pewne i bezpieczne, aby w czasie przemieszczania się auta nie obsunęły się samoistnie. Używa się do tego celu rozmaite zamki. Przede wszystkim są to nieskomplikowane zamknięcia zewnętrzne przykręcane do płaszczyzny burty na zewnątrz i wykorzystujące różnego rodzaju haki współpracujące z zaczepami. W kolejnych rozwiązaniach zatrzaski chowane są w głębi konstrukcji zabudowy burtowej, z reguły w jej bocznych zakończeniach. Standardowym rozwiązaniem jest wysuwany sworzeń metalowy, który zahacza się o dziurę w kłonicy. Stosuje się również rozwiązania lustrzane, to znaczy ruchomy bolec jest w kolumnie, a zaczep spawany jest do boku profili burtowych. Takie zamki burty są odpowiednio skuteczne, albowiem od spodu burty blokują zawiasy, a od góry i z boków schowany w otworze sworzeń. Jeśli burta jest wyższa, bardziej efektywne jest zamontowanie na całej jej wysokości większej ilości takich zaczepów, gdyż wtedy ścianka burtowa zyskuje na sztywności i trudniej jest skrzywić lekką aluminiową burtę przez na przykład napierający załadunek.