Profile stalowe czy z aluminium
Przy modernizacji auta ciężarowego właściciele często zastanawiają się jaki wariant profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z odpornością na uszkodzenia, jednak są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na spadek ładowności pojazdu. Szczególnie istotne jest to w przypadku aut dostawczych o małej ładowności. Stosując lekkie burty z aluminium można powiększyć ilość przewożonego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Montując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić. Waga ciężarówki wraz z przewożonym towarem jest szczegółowo analizowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów grozi zapłatą mandatu. Profile aluminiowe można z powodzeniem stosować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Bezproblemowym sposobem montażu profili jest ich zamówienie w układzie zatrzaskowym. Każda deska posiada wzdłuż całej swojej długości układ zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejną deską aluminiową. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który ma gładko wykończony brzeg. W taki sposób można zakładać profile na wybraną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Zastosowanie specjalnego profilu o węższej ścianie zapewnia przymocowanie elementów do przymocowania konstrukcji plandekowej. Burty aluminiowe cieszą się popularnością nie tylko ze względu na prosty montaż, ale także brak konieczności ich malowania. Wybierając profile anodowane nie ma potrzeby ich zabezpieczania w celu ochrony przed korozją. W wersji z warstwą ochronną dostępne są również elementy pomocnicze niezbędne do wykonania zabudowy burtowej, np. profile na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można przymocować między deską dolną, a podłogą uszczelnienie.