Profile do ciężarówki, ile zawiasów

Burty zrobione ze stali są bardziej wytrzymałe, ale także cięższe od aluminiowych, co powinno się ująć podczas projektowania takiej zabudowy, gdyż od łącznej masy przyczepy zależy zużycie paliwa. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej stracisz na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do dostawczaka dobiera się do wielkości i tonażu ładunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia kompletacji zawartości auta, burty powinny posiadać możliwość ich otwarcia, więcmocuje się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Popularne zawiasy burtowe robi się z dwóch części – jedna śrubowana do burty od spodu, druga do ramy auta. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na podtrzymanie burty w pionie w trakcie ruchu. Do tego celu znakomicie nadają się pionowe poprzeczki burtowe, które mogą być podobnieodpinane, co może byćpożądane w trakcie poziomego załadunku długich konstrukcji. Zawiasy na otwieranych burtach montuje się z reguły w takich odstępach, by utrzymać sztywność zabudowy i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z zasady jeden odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy zabudowa burtowa ma być wyższa, burtę taką składa się z pojedynczych paneli o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być zwarto. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczą trzy zawiasy rozmieszczone równomiernie co około 800mm.